.

یک پاکت سیگار پر از برگ زیتون.

دوشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۵۹ ب.ظ

حرف نمی زنم.صحبت می کنم.صدایم تا می شود.بیا یک قو یاد بگیر و از من؛قو بساز.بتاب.بتابم.به سکوت ارمیده.می ارزد.به سکوت و تابش.به حرف هایی که کنار بزنم و کسی نخواهد.به کلاغ ابلق.شاید نفرت‌انگیز تر از چیزی باشم که تصور می کنم.یا حداقل تصویرش را می بینم.اما صدایم کن.می شنوی؟این من است که تاوان پس می دهد.میبینی؟می توانم حرف هایم را تا کنم.مثل قو.مثل یک تابش.مثل تو.تا قدم های نزده ساکت می مانیم.تا گل هایی که شیرین هستند.تا خیابان های کهنه.

حالا که به خودم برمی گردم.مثل همیشه می بینمش.جز من چه چیزی باقی مانده؟چه چیزی  بوده؟هیچ!نگاهم کن.تافته ی جدا بافته تر.می خواستم حرف هایم را بزنم که منی نشانت دهم؟

نه.این بار نه.من نه.اینبار خبری نبود.اینبار فقط می دانستم هست.هست بودم.به هست.نمی نوشتم.می تابیدم.می خواستم ببینم.نشد.شدن بود.حرف هایم را نگاهی بزن.چه چیزی؟چه راهی؟لطفا گوش کن.حرف هایم را اینطور پرت نمی دهم.نکشیدی؟نه.می کشم.به کشیدن.دیوانه یا غم انزوا؟ چه خوب. 

پاکت را می برم.بر می گردم.با یک شانی.پر از زیتون.برگ هایش را می گویم.پاکت را پر از برگ زیتون می کنم.شاید یکی را شیشه نگه داشتم.مثل موزه.موزه.موزه تر از خودم می شوم.وقتی دیدمت فهمیدم مرگم.مرگ کافی.اینه را می بینم.کسی با واژگان تکراری.تا نشستن دود می شویم.تا صندلی های خالی و کرانچی اتشین.

برگشتم.رفتم.حرف هایم را زدم.از دیدنت خوشحال شدم.از نگاه کردنت.از تمام شدن.از عکس ها که تابیدند.از حرف هایی که با خودکار بنفش بوستان من شکسته بود.

معنی؟نه.من!این مولف بودن به همین می ارزد.به من.به من.همیشه به این من می ارزد.به این منی که نیست.به هست.به هست بودنش.بودنم.نگاه کن.چیزی هم می بینی؟اشکال ندارد.تن می برم.تن می شوم.تمام.کافی.می توانم حرف هایم دور بریزم.همین حالا.همین قبل تر.همین دیشب.همین روی میز.همین عسل و کره بادام زمینی.همین صدا های بودن.تا رفتن و خاموش شدن چراغ ها محو می شویم.تا قدم های زده.تا خواندن به خانه.تا نگاه. 

اینجا خودم را تمام می کنم.سلام.فکر کنم میان حرف هایم فرار می کنم.معنی نمی دهد.اشتباه است.قواعدی ندارد.هیچکدام از حرف هایم درست نیست.اوهام هم نیست.می دانم.خودم است.خود اشتباه.خود تو.غم انزوا.عجیب بودی.تازه به من تر می زدی.می خواستم صدایت کنم که دیدم دستم دود شده.ببین.سراپا به تابش.من گس تر از این بودنم.گس تر من.تو؟انعکاس.تا تابش.تا تابش.تا.تابش..

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۱۷
... ...

تابش"

نظرات  (۱)

موزه‌ کرانچی های ملی ایران

پاسخ:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی